Bieżące informacje

Kolejny oszukany mieszkaniec powiatu dzierżoniowskiego!

Data publikacji 12.04.2024

Wczoraj do Komendy Powiatowej Policji w Dzierżoniowie wpłynęło zawiadomienie o oszustwie metodą „na pracownika banku”. Nieustaleni na chwilę obecną sprawcy podając się za bankowców, pod pretekstem możliwej kradzieży pieniędzy z konta, nakłonili pokrzywdzonego do zainstalowania dwóch aplikacji na telefon, a następnie do wykonania autoryzacji dwóch przelewów. Mężczyzna stracił blisko 10000 złotych!

Na czym polega oszustwo na „Pracownika banku lub platformy inwestycyjnej”
Oszuści podszywają się pod pracowników banków. Dzwonią do klientów z numerów bardzo podobnych do numeru infolinii, a nawet wyświetlających się jako numer naszego banku i informują, że bank udaremnił nieuprawnioną wypłatę pieniędzy z konta. Aby zapobiec takim sytuacjom w przyszłości proszą o zainstalowanie na smartfonie pewnej aplikacji. W rzeczywistości jest to narzędzie do przejęcia kontroli nad naszym telefonem i hasłami bankowości mobilnej. Niektórzy podejrzliwi klienci po rozmowie z oszustem kontaktują się z prawdziwą infolinią banku. Mogą też prosić o wypłatę pieniędzy z konta i wpłatę na inne wskazane lub zainwestowanie na przykład w kryptowaluty. Wtedy okazuje się, że żadna taka sytuacja nie miała miejsca.
Pamiętajcie!
•    Pracownicy Banku nigdy nie proszą podczas rozmowy o login lub hasło do bankowości internetowej
•    Pracownicy Banku nigdy nie proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania lub uzyskanie zdalnego dostępu do komputerów klientów
•    Pracownicy Banku nigdy nie proszą o pełen numer karty i kod CVV
•    Pracownicy nie proszą o zlikwidowanie lokat, wypłaty pieniędzy, dokonywanie przelewów wskazując inne rachunki do wpłaty
•    Jeśli masz wątpliwości czy rozmawiasz z pracownikiem Banku - rozłącz się - sprawdź numer na stronie internetowej i oddzwoń

Bezpieczeństwo naszych pieniędzy w dużej mierze zależy od nas samych!

nadkomisarz Marcin Ząbek
Komenda Powiatowa Policji
w Dzierżoniowie

 

Powrót na górę strony